Világpolitika, diplomácia, biztonságpolitika, nemzetközi folyamatok, külpolitika

Világesemények

Az orosz hadsereg támadása, a háború okai

2022. február 24. - Editor_

ukrajna_map.jpg

forrás: fox8.com

A mai napon, 2022 február 24-én hajnalban a Vlagyimir Putyin vezette Oroszország hadserege három irányból nagy erejű támadást indított Ukrajna ellen, a február 21-én megkezdett kelet-ukrajnai megyék (Luhanszk, és Donyeck) megszállásának folytatásaként. Az offenzíva hajnalban ukrán repterek légitámadásaival indult, majd partraszállások zajlottak (Odesszában, Mariupolban) illetve harci helikopterekkel, végül páncélosokkal is megindult a behatolás. Az első csapás mindenhol katonai objektumokat célzott Ukrajna-szerte (legelőször az ukrán légierőt és flottát semmisítve meg). A késő délutáni órákra az ukrán fővárost, Kijevet még nem érték el a szárazföldi erők (vagy légi úton szállított orosz csapatok). A világ nagy része, az EU, a NATO és az USA azonnal elítélték a támadást és gazdasági-politikai szankciókat helyeztek kilátásba.

ukrajna2.jpg

Kép forrása: nbcnews.com

Az ukrán ellenállás ezen a legelső napon minimális erőt tudott felmutatni: leginkább néhány orosz repülő és helikopter kilövésében nyilvánult meg (bár az orosz média ezek kilkövését is tagadta).

A támadás okai messzire vezetnek és egészen 2014 február 22-ig nyúlnak vissza, amikor az Ukrajnában 3 hónappal korábban kitört forradalom leváltotta és elűzte az országból Putyin bizalmasát, Viktor Fedorovics Janukovicsot. A menekülésre kényszerülő ukrán vezető 2010-től egészen elűzéséig orosz érdekek mentén vezette országát, ellenállva annak a mind erősebb nyomásnak (saját népe részéről), hogy Oroszország helyett az EU és a NATO felé közeledjen. Janukovics elűzésétől kezdve viszont Ukrajna politikája orosz-ellenessé vált és állandó kapcsolatokat keresett az EU-val, illetve a NATO-val. Kezdetben Porosenko, majd 2019 május 20-tól mostanáig Volodimir Zelenszkij képviselte Ukrajna élén az euroatlanti politikát.

Vlagyimir Putyin már Janukovicsnak az elűzésétől kezdve ellenségesen kezelte a kijevi kormányokat, nem egyszer fasisztának nevezve a szerinte EU és NATO barát ukrán vezetőket. 2014 március 1-én utasítást adott a Krím félsziget orosz megszállására, majd két Kelet-ukrajnai megyében (Donyeck,. Luhanszk) a szakadár, orosz-barát erők támogatására. A későbbi években, 2014 és 2022 februárja között sem enyhült Putyin és az ukrán vezetők közötti feszültség, az orosz média folyamatosan démonizálta Ukrajna Európa-barát és orosz-ellenes politikáját. Putyin legnagyobb félelme, vagyis Ukrajna esetleges felvétele a NATO-ba vagy legalábbis NATO bázisok uzkrajnai létesítése állandó fenyegetésként volt jelen a Kijev - Moszkva viszonyban.

ukrajna1.jpg

forrás: aljazeera.com

Vlagyimir Putyin valamikor 2021 végén utasította az orosz hadsereg vezetőit arra, hogy koncentráljanak katonai erőket az ukrán határok közelébe, előkészületeket téve egy későbbi nagy erejű támadás megindítására. Ennek jegyében indult meg Fehéroroszországban egy hadgyakorlat is. A nyugati hatalmak szinte azonnal érzékelték az orosz csapatmozgásokat és decembertől folyamatosan figyelmeztették Moszkvát arra, hogy egy esetleges támadás a szuverén Ukrajna ellen, szankciókat és büntetéseket vonhat maga után. Ám Putyin ekkor már nagyobb veszélynek tekintette Ukrajna NATO-barátságát a nemzetközi elszigetelődésnél, így 2022 február 23-án parancsot adott Ukrajna megtámadására.

A háború egyelőre sajátos "menetrend" szerint zajlik: nem a XX. század nagy háborúihoz hasonló a "forgatókönyv", vagyis nem területeket, városokat foglalnak el, településről településre haladva, hanem Ukrajna-szerte egyszerre több tucat helyszínen hajtanak végre célzott katonai akciókat, pontosan megtervezett haditerv mentén. Az összes célpont katonai, melyeket sebészi pontossággal iktatnak ki sorra, így reptereket, légtér-irányító támaszpontokat, hadi-kikötőket, fegyvergyárakat, támaszpontokat, katonai raktárakat ... stb semmisítenek meg. Minden egység tűpontos tervet követ, összehangoltan.

Az első háborús nap végén az ukrán hadsereg Kijev közelében ellenállásba kezdett, főleg a főváros közeli reptereknél. A legnagyobb kérdés: mi Putyin végső célja? Tartós lesz a megszállás, előfordulhat e belső ellenállás, mely hónapokig elhúzódhat? Ez utóbbi kérdés felveti: Putyin államkasszája elviselne e egy hosszadalmas megszállást, hiszen az USA esetében Irak és Afganisztán sok éves megszállása több ezer milliárd dollárt emésztett fel. Az iraki háború 3 ezer milliárdba, az afganisztáni pedig 1 ezer milliárdba került Washingtonnak. Ilyen csillagászati összegeket az orosz államkassza biztosan nem tudna elviselni.  (Erről a scriptory blog írt a napokban érdekes posztot.)

ukrajna3.jpg

Harkov 2022 február 24. forrás: businesstoday.in

Ugyancsak nagy kérdés: mi lesz a kárpátaljai magyarok sorsa illetve mekkora menekült-hullám várható Európa irányába. Végül természetesen ott van az is, hogy milyen gazdasági és egyéb következményeket jelent a háború ránk magyarokra nézve? Az elkövetkező napok eseményei mindenképp meghatározóak lesznek.

vonal.jpg

Hasonló témájú blog-bejegyzések: Háborúk blog, Mizantróp blog, Scriptory blog, A háború 5 tanulsága, Putyin igazsága, Világesemények,

Ha érdekesnek találtad, lájkolj bennünket a Facebook -on is.

vilagesemenyek_cimer.jpg

2022.02.24.(18:10)

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagesemenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr4217765464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.02.25. 11:28:07

@bordon:
Milyen útleveled van még?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.02.25. 11:28:10

@bordon:

"Remélhetőleg lesz még több orosz halott is."

Akasztatni mikor kezdesz el?

Én meg azt remélem, hogy egyik oldalon sem lesz több halott.

Ja, és miért is szégyen orosznak vagy magyarnak lenni?

BOAR 2022.02.25. 11:28:13

@gigabursch: Sötét, ordas demagógia. Ezt adták ma parancsba?
A felsorolt "okok" az ukránok belügyei, semmiképp nem jogosítanak fel egy szomszédos országot arra, hogy lerohanja őket, embereket öljön vagy üldözzön el, elpusztítsa a termelőeszközöket, lakóövezeteket.
Az általatok, retkes fideszpropagandisták által terjesztett hazugságáradattal szemben ukrajna semmiféle veszélyt nem jelentett a ruszkikra. Ahhoz pedig, hogy kivel kíván társulni, putyinnak semmi köze. Megtanulták az ukránok, milyen orosz fennhatóság alatt élni, nem csoda, ha nem kérnek belőle.

BOAR 2022.02.25. 11:35:56

@gigabursch: Itt mentegeted egy elmebeteg diktátor mocskos háborúját és mást vádolsz véresszájú fröcsögéssel?
Szánalmas.

BOAR 2022.02.25. 11:39:52

@bordon: "Az orosz anyák kapják vissza a terrorista fiaikat hullazsákokban, több darabban, az oroszlk szörnyetegeket neveltek a gyerekeikből, nem tanítottak meg őket gondolkodni, hagyták, hogy az amúgy az oroszokhoz legközelebbi rokoni szálakkal rendelkező ukrán nép ellen uszítsák őket."
Így van. Szemet szemért. Másból nem tanulnak. Sajnos a történelem tanulsága szerint ebből sem.
A magyarok persze ugyanilyenek, felnéznek a diktátorra aki a fejükre szarik és vakon követik ha beledöglenek is.

gigabursch 2022.02.25. 11:40:50

@BOAR:
Az értő olvasás nem az erősséged.
A cikk kérdése az volt, hogy milyen okok állnak mögötte? Az általam felsorolt okok mögötte állnak?
Igen.
Kérdés?

(Az, hogy ebből neked mi tetszik és mi nem, az nem volt kérdés.
Attól, hogy sokan megtanulták miért nem jó az oroszok alatt élni, ne gondold, hogy nem lehetett megtanulni, hogy pl. miért nem jó mondjuk az eLMeBeTTegeQ lobbi alatt élni.
A pártpreferenciád meg szokásos ködös, kékes-lilás gőzzel és hörgéssel átitatott téves megállapítás, de nyugodtan erőlködj még...)

gigabursch 2022.02.25. 11:42:52

@BOAR:
Ha szerinted csak a Káin-Ábel világfelfogás létezhet, akkor elég nagy az ismerethiány benned.
Mindegy is. Aki a Gresham-törvény szerint él, aképp is fejezi be a létét...

BOAR 2022.02.25. 11:53:03

@gigabursch: Hogy az ukránok milyen, számodra selejtes, másoknak vágyott elvek és értékek alapján akarnak élni, az csak és kizárólag az ő dolguk. Senkinek nincs joga fegyverrel rájuk kényszeríteni. Oldják meg maguk, essenek pofára ha az van nekik megírva de ne egy elmebeteg zsarnok kényszerítse rájuk a szomszédból.
A szánalmas érveidet amiket az orosz propagandaoldalakról szoptatok, a világ bármely népére rá lehetne húzni kis átalakítással.
Aki az agresszort mentegeti, magyarázza a bizonyítványát, az egy eltaposni való selejtes féreg. Ti nagyjából mind ebbe a kategóriába estek.

BOAR 2022.02.25. 11:56:17

@gigabursch: Aki agresszorként lép fel egy másik országban, egy másik nép ellen, az megérdemli, hogy hullazsákban vigyék haza. Ennek semmi köze káinhoz és ábelhez.
Ukrajna nem egy iszlám állam ami az egész világban terjeszti az erőszakos ideológiáját.
Ők csak élni akartak, méghozzá nem úgy, ahogy a szovjet fennhatóság alatt.

gigabursch 2022.02.25. 11:56:59

@BOAR:
Hörögj még csillagom. Szinte magam előtt látom, hogy ordítasz a képernyő előtt, a szemeid véreresek, miközben kerülget az agyérgörcs és kopogat egy 12 oldali infarktus. Erőlködj még...

Az általad idecitáltakkal szemben szemben:
1.) A felsorolt forrásokra nincs szükségem
2.) Az ukrán sovinizmus elcsatolt nemzet-testvéreimet is igenis érinti (Tudom, ez téged soha, semmilyen körülmények között nem zavart, sose gondolkodtál nemzetben, magyarságban...)

gigabursch 2022.02.25. 11:59:17

@BOAR:
Ha nem érted a kérdést, akkor még van mit tanulnod.
Mi a Káin-Ábel világmodell és mi van még ezen kívül?

gigabursch 2022.02.25. 12:02:35

@BOAR:
"Aki agresszorként lép fel egy másik országban, egy másik nép ellen"

Tehát: Az AEÁ agresszorként lép fel Ukrajnában, hergelve az ukrán sovinizmust (miközben bármilyen áron csak a saját gazdasági érdekeit nézi).
Aki hagyja, hogy a bolhák elszaporodjanak, ne csodálkozzon ha vérszegény lesz...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.02.25. 12:03:50

Oroszország 8 éve tűri a kijevi hunta packázását, népirtását. Mostanra elfgogyott a türelem, az egyetlen kiút immár a feltétel nélküli kapituláció.

bordon 2022.02.25. 12:05:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az oroszok mondjuk Luhanszk és Donyeck szakadár területein állomásoztatnak 30 ezer fegyverest meg ehhez hozzájönnek a támadóékek, amik Harkivot támadják. Északról is kb. ennyi indult meg. Meg délről is. Én olyan 90-100 ezerre tenném a közvetlenül bevetett alakulatok létszámát.

De a szárazföldi erőnél sokkal jelentősebb a bevetett légierő, abban mindent visznek az oroszok. Meg a cirkálórakéták, ballisztikus rakétákkal végrehajtott terrorbombázások. Terrorbombázást írok, mert miután megsemmisítették azt a 60-70 ukrán katonai célpontot, onnantól kezdve mindenhova elkezdték szórni a rakétákat, lakóházakra, városok központjába.

Nem a lassú szárazföldi támadásnak kell elsöprőnek lennie, hanem a légitámadásnak meg a helikopteres deszantosoknak. Putyin kimondott célja (ezt a saját szájával bírta kimondani), hogy likvidálják az ukrán politikai vezetést. Tehát Spetsnaz alakulatok fogják levadászni a politikai vezetőket, polgármestereket, képviselőket, rendőri és katonai vezetőket, hivatalnokokat. Pont mint Afganisztánban tették az inváziójuk első óráiban.
Aztán persze Ukrajnának el kellene fogadnia az orosz uralmat, mert hanem, akkor jön a terror, eltűnnek emberek, mennek Szibériába, meg kapnak polonium teát.

A KGB besúgó, taxisofőr (ha már Zelenszkijt humoristázod, akkod Putyinnak is kijár az eposzi jelző) eleve olyan feltételeket támasztott, amik elfogadhatatlanok mindenkinek, akinek nem ment el az esze. Eleve ezekhez népszavazás kellene minden NATO tagállamban. Például hogy a NATO hagyja el a Balti-államokat. Ez egyenlő az ő halálos ítéletükkel. A történelem megmutatta, hogy az oroszok mit művelnek a védtelen balti népekkel. Mondjuk ezt a magyar széljobb szereti elfelejteni, miközben persze ők is 56 örököseinek álmodják magukat. De közben az oroszoknak nyalnak, akik szerint 56 egy oroszellenes csőcselék lázadása volt. Van baj a fejekben.
A ruszki damoj 56-os szlogen is russzofóbia a jelenlegi orosz hivatalos média szerint. Sőt, az oroszok szerepének a hivatalostól eltérő értelmezése is. Tehát az oroszok felszabadítók. Mindig. Nincs kivétel. Aki mást mond, az russzofób.

Ukrajnát is mikor támadta meg az orosz birodalom? Amikor a NATO kijelentette, hogy semmi esély arra, hogy Ukrajna NATO-tag legyen. Tehát aki nem NATO tag, azt lenyomják a ruszkik.

@gigabursch: Kitalálom, te kizárólag a Russia Today-ből tájékozódsz. Azért néha töröld meg a szádat, kissé kakis.

bordon 2022.02.25. 12:12:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát orosznak lenni elég egyértelmű, hogy miért szégyen. Persze ha ezt az oroszok nem érzik, az csak a jól fejlett pszichózisuk miatt van. Ők magukat messiás népnek hiszik, akik mindig szenvednek és mindig más a hibás ezért. Nem új dolog ez, az Arany Horda általi megszállás idejéből ered.

Magyarnak lenni meg Orbán és huntája miatt szégyen jelenleg. Megjegyzem szégyen volt számomra Gyurcsány huntája alatt is magyarnak lenni, akkor is volt miért magyarázkodni mondjuk lengyelek, bolgárok, csehek, németek előtt. Mert olyan körökben forogtam, ahol elég jól tájékozottak voltak és kíváncsiak más országok viszonyaira. Magyarországon meg se akkor, se azóta semmi ok nincs a büszkeségre. Azóta van másik útlevelem, inkább azt használom. Elegem van a magyarázkodásból, hogy én nem olyan magyar vagyok...

gigabursch 2022.02.25. 12:13:34

@bordon:
Attól, hogy sértegetsz, még se okosabb nem leszel, se entellektüellebb...
Amikor elfogynak az érvek, akkor szoktatok gyalázkodni...

Amúgy se RT-t, se RTL-t nem fogyasztok.
Mellé...

bordon 2022.02.25. 12:15:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én nem akasztok, de mondjuk polónium teát szívesen osztogatnék azoknak, akik divatot csináltak az alkalmazásából.
Én malák utasszállítókat se lövök le. Nem olyan fából faragtak. Meg a nyílt utcán se lövetek fejbe ellenzéki képviselőket, újságírókat.

De remélem Putyin úgy végzi, mint Kaddhafi. Meg Orbán is. Arra a show-ra még jegyet is vennék.

bordon 2022.02.25. 12:17:17

@gigabursch: a kommented olyan egysíkú volt, hogy azt a RT is megirigyelné

Midnen az ukránok hibája, amúgy is fasiszták vannak a spájzban, báncsák a putyinistákat...

Serény Vélemény 2022.02.25. 12:17:23

@BOAR: Az urkán címerben szereplő három ágú szigony-vasvilla-stilizált madár kombó a Rurik dinasztia szimbóluma. Akik varégok voltak, finnugor beütéssel, és az első orosz uralkodói család...

BOAR 2022.02.25. 12:19:59

@gigabursch:
Tévedsz tökimanó. Nem vagyok dühös. Inkább csak szomorú. Szomorú, hogy ebben az országban ilyen ostoba férgek élnek mint te. Szomorú vagyok mert az anyád picsája nem volt szecskavágó.
A magyar nép megtanulhatta, milyen az, amikor az oroszok a "megmentőink", milyen orosz fennhatóság alatt élni. Az ilyen magadfajta taknyosok, az ostoba bálványimádó hazaárulók persze ezt nem tudják. Nekem vitték el rokonomat szibériába csak azért, mert német neve volt. Soha nem jött haza. Azt hiszem, a világ bármely népe amelyik megtapasztalta, milyen az orosz uralom, inkább luciferrel élne együtt mint az oroszokkal. Nem véletlen, hogy az oroszbarátság mindenhol csak kőkemény diktatúrával, elnyomással, terrorral tartható fenn.
Mit tudsz te az "elcsatolt nemzetről".
Érinti őket az ukrán sovinizmus? Igen. Az orosz majd nyilván nem fogja, ismét boldogan élhetnek mint a nagy szovjetúnió idején. Hiszen az oroszok a más népek iránti toleranciájukról híresek.

gigabursch 2022.02.25. 12:22:34

@BOAR:
Ugye azzal tisztában vagy, hogy a legelső személyes találkozásunkkor az édesanyám emlegétését rendezem rajtad?!
Csak szólok...

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 12:26:23

csókoltatom a "független" kurva anyádat poszter :)))))

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 12:27:21

na mi van, már nem moderáltok engem előre :)?

BOAR 2022.02.25. 12:27:25

@gigabursch: "Tehát: Az AEÁ agresszorként lép fel Ukrajnában, hergelve az ukrán sovinizmust"
Kicsifiam, ülj le anyukáddal és beszélgessetek el a magyar nyelvről. Aztán ha már az alapvető fogalmakkal tisztában vagy, megnézheted, kit jelent az "agresszor".
Aztán annak is utána nézhetsz, hány amerikai rakétát lőttek ki ukrajnára, hány amerikai katona vonult be harckocsikkal elfoglalni a városokat stb. Ja, egy sem.
De amerika volt az agresszor és putyin a békefenttartó. Végülis mindent meg lehet magyarázni, anyukád se volt egy retkes qrva csak szerette a f@szt és elfogadott némi anyagi támogatást cserébe...

BOAR 2022.02.25. 12:28:24

@gigabursch: "Ugye azzal tisztában vagy, hogy a legelső személyes találkozásunkkor az édesanyám emlegétését rendezem rajtad?!"
Tárt karokkal várlak Bence fiam...

BOAR 2022.02.25. 12:30:40

@Serény Vélemény: Az megvan, hogy állítólag Ádám és Éva volt az első emberpár?
Az is megvan, hogy a magyarok egy "honfoglalás" nevű esemény kapcsán kerültek a Kárpát medencébe?
Oszt monca lelkem, meddig tart a történelemben a "jogos érdek"?

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 12:31:40

alföldi roberta megmondta: „most tökös férfiként kell viselkedni”!!! hajrá roberta, menjél és baszd meg a medvét, majd megtudod milyen a való világ!

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 12:34:27

milyen agresszor már alföldi roberta???? hogy képzeli ő hogy valakiről kijelenti hogy férfi?????? mielőtt megkérdezte volna hogy a másik minek vallja magát... és ha "nyomtató"nak vallja magát?????

kewcheg 2022.02.25. 12:38:26

Orbán ezzel az egy mondatával, hogy: "ebből a háborúból ki kell maradni" - megnyerte a '22-es választásokat.
Pedig soha nem volt ilyen közel a trianoni szerződés revideálása Kárpátalja vonatkozásában, gyakorlatilag egy óhajtó mondatért megkapnánk Putyintól.
De a mai magyaroknak már nem kell....

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 12:41:12

és a legdurvább :)))) "A tálibok a konfliktus békés rendezésére figyelmeztetnek"

BOAR 2022.02.25. 12:43:18

@kewcheg: "Pedig soha nem volt ilyen közel a trianoni szerződés revideálása Kárpátalja vonatkozásában, gyakorlatilag egy óhajtó mondatért megkapnánk Putyintól."
Igen nagy árat fizetnénk érte...

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 12:47:15

@BOAR:azért szerinted nem fizetnénk nagy árat ha MZP-re és Qurcsányra hallgatnánk és hadat üzennénk a ruszkiknak??????? bólogató mátyás.....

BOAR 2022.02.25. 12:53:52

@a nagy hohohorgász: Te szerencsétlen agymosott idióta, oszt ki akart hadat üzenni a ruszkiknak?
Attól, hogy orbán fasza helyett most ezt adták a szátokba, még nem hangzott el ilyen.
Ellenben ha a NATO hadba lép, akkor vannak némi szerződéses kötelezettségeink, ez már csak ilyen biznisz.
(Most látom, "agymosott"-at írtam. Hiba. Neked agyad soha nem volt.)

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 12:58:53

@BOAR: A gazdad kimondta már reggel. Hazudj a kurva anyádnak.

bordon 2022.02.25. 12:59:29

@a nagy hohohorgász: A Tálibok megverték a ruszkikat. Közben két generációjuk nőtt fel barlangokban. Szerintem ők picit többet tudnak a háborúról, meg hogy miért kellene elkerülni. Bár nem éppen kompatibilisek a nyugattal...
De mint láttuk van náluk rosszabb: az Iszlám Állam. Akik ellen még a tálibok is harcolnak.

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 13:00:31

@bordon: és a talibok usat is megverték!!!!!!!

bordon 2022.02.25. 13:00:56

@Serény Vélemény: Nem orosz, hanem pont hogy vikingek. Skandik.

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 13:01:49

@bordon: arról már nem is beszélve hogy az oroszoknal is van rosszabb....

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 13:04:15

@bordon: Magyarországon is felnőtt pár generáció, de az értelmes még mindig azt mondja hogy a barom medvevel nem viaskodunk hiába uszit mzp és elquro!!

bordon 2022.02.25. 13:08:21

@a nagy hohohorgász: Az USA kivonult, a tálibok meg a bábkormányt verték meg, illetve hát abban a pillanatban a bábkormány csapatai hirtelen átálltak a talibok oldalára. Az USA-t nem verte meg senki, egyszerűen elszórtak egy pár csilliárd dollárt a háborúra építettek kutakat, iskolákat, hidakat, kórházakat, de az afgánoknak ez annyira nem kellett, hogy harcoljanak is érte. Kivéve pár kabuli módosabb családot, de ők meg dobbantottak.

Az USA-t nem verték meg úgy, ahogy az oroszokat megverték annak idején!
Egyszerűen már semmi értelme nem volt ott égetni a dollármilliókat naponta egy olyan népért, akik amúgy jól megvannak a sárkunyhóikban a kecskecsecsen lógva, ópimot szárítva.
Ez van. Aztán az amerikaiak kivonulása káoszba fulladt, de vicces módon pont a tálibok védték a repteret az akkor pokolgépekkel támadó Iszlám Állam ellen. Nem akartak, hogy az amerikaiaknak legyen egy oka oda visszamenni rendet tenni.

a nagy hohohorgász 2022.02.25. 13:11:57

@bordon: aha.... vietnámban is csak a ruszkikat verték meg...

apro_marosan_petergabor 2022.02.25. 13:13:46

@Argus_:
Kicsit le vagy maradva, Kijevben mászkáló orosz tankokaról készült videók vannak a neten.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.25. 13:22:06

@BOAR: Az USA is lerohanta Grenadát..

Cpt. Flint 2022.02.25. 13:23:27

@gigabursch: csak az általad vélelmezett okok felsorolására lenne egy reakcióm:
Ha ezek az okok elegendőek egy ország lerohanására, akkor mi is számíthatunk rá hamarosan.

kewcheg 2022.02.25. 13:27:18

@BOAR: hát....lehet.De jobb gazdái lennénk, mint a jelenlegi.Engem Ukrajnában az háborít fel, vagyis a mindenkori vezetésében, hogy a földjei miatt a világ gazdag országai közé tartozhatna,de a korrupt, impotens vezetők, meg az alvilág, meg az oligarchák, etc.,etc. miatt az átlag ukrán lakik egy hruscsovkában, meg van egy huszonéves Lada Kalinkája, meg járhat kátyus utakon.Az ilyen vezetőért miért haljanak meg fiatal emberek?

BOAR 2022.02.25. 13:32:00

@CSOKKI MÁLNA: Így van. Sőt Hitler is tett ezt-azt...úgyhogy a németek is kussoljanak....
A Grenadai invázió ugyanilyen szemétség volt de ez nem legitimálja Putyin lépését. Valójában az ilyen háborút semmi nem legitimálja.

BOAR 2022.02.25. 13:37:20

@kewcheg: Minden népnek tanulni kell a demokráciát. Az árnyoldalait is. Van, akinek ez gyorsabban megy, van, akinek nem.
Mi se nagyon dicsekedhetünk, nálunk is egy szűk elit LOPJA EL a megtermelt javakat.
Az orosz fennhatóság nagyjából azt jelentené nekik, hogy elveszik tőlük amit megtermelnek, megy a "közösbe".
Nem jól mentek a dolgok az ukránoknál de ezt nem putyin feladat megoldani, pláne nem ilyen eszközökkel. A módszerekről, a szisztematikus hazudozásról nem is beszélve. Putyin kiírta magát az emberi fajból, akármekkora tülekedés is van az előtte térdelők közt, hogy kicsit bekaphassák a faszát...

bordon 2022.02.25. 13:44:11

@a nagy hohohorgász: Te ugye gyengeelméjű vagy? Itt most Afganiszánról meg a tálibokról beszélgettünk.
Vietnámban se szenvedtek vereséget az amerikaiak, egyszerűen a totális háború elleni hazai ellenállás miatt kellett a politikának kimondani, hogy vége.
A vietnámi háborút a déli hunta vesztette el, miután az amerikaiak kivonultak mögüle. Lényeges harcok nélkül az északiak bevonultak Saigonba. Az amerikaiakat nem verték meg katonailag. Egyszerűen az amerikaiak addig húzták a háborút (pont, mint később a második irakit és afganisztánit is), hogy már semmi értelme nem volt.
A déliek nem győzték le az amerikaiakat, csak a magára hagyott, összeomló déli hadsereget és elérték a politikai céljukat, az egyesítést.

Aztán Vietnám a kínaiak által támogatott Vörös Khmer diktatúrát lenyomta, meg kihozott egy döntetlent a betörő kínai hadsereg ellen.

Az amerikaiak sose mentek el addig az utóbbi évtizedekben, hogy tényleg tartósan győzzenek az ellenség felett, lenyomva, mint a bélyeget. Elhúzták az összes háborút, majd otthagyták az egészet egy olyan kormányra, ami életképtelen volt. Anyagi csőd, politikai fiaskó, katonailag nem vereség, de a politikai kudarc miatt a katonák szájíze mindig keserű maradt.

Amerika elhitte, hogy miután katonaolag megvernek egy országot, nekik ott nation buildonget kell csinálni, hogy etikus legyen a dolog.

Csak pont az ukránoknál, ahol lenne igény a nyugati modell átültetésére, benyögték az oroszok, hogy nem kéne. Maradjon Ukrajna fegyvertelen, kiszolgáltatott orosz alárendeltségben álló ország.

Mellesleg Putyin azt is követelte legutóbb, hogy a NATO hagyja el az összes kelet-európai országot, amik a Szovjetunió bukása után csatlakoztak. Tehát ha Magyarország jót akar magának, akkor kilép a NATO-ból. Tehát nincs szuverenitása, nem köthet szabadon nemzetközi szerződéseket. Az orosz fanboy squad itt a blogponthun biztos örülne ennek és elkezdenék kommentekben győzködni egymást, hogy ez milyen jó is valójában.

dare 2022.02.25. 13:47:37

Nézve most a videókat, képeket, a cél most is az elemei erővel történő brutalitás az oroszok részéről, ami remélhetőleg szerintük minél hamarabb elveszi a kedvüket az ukránoknak a harc folytatásától.
Ha sikerül Putyin terve, a villámháború, tehát elkapni azokat a vezetőket akiket el akar, megbénítani a legfontosabb harci támaszpontokat, az elemi brutalitás pedig megfélemlítő erővel bírjon, akkor ennek az egésznek nagyon hamar vége lesz.
Amikor 56-ban bejöttek hozzánk az oroszok, akkor a mi forradalmunkat is 1 hét alatt leverték a nyers erővel.
Viszont akkor az egy spontán kibontakozott forradalom volt, nem készültünk rá, a megtorlásra se készültünk, és a sunyi támadása az oroszoknak akkor elrettentő erővel bírt a lakosokra.
Ez a mostani helyzet más az ukránoknál.
Az ukrán vezetés már egy jó ideje provokálta Putyint, hogy jól van oké, ha annyira akarsz háborúzni akkor gyere, tárt karokkal várunk, ne gondold már hogy hasra vágjuk magunkat előtted.
Fel vannak készülve egy elhúzódó háborúra is, ha nem tudja őket Putyin rövid idő alatt úgy elrettenteni és megbénítani ahogy azt eltervezte, akkor fel kell készülnie egy nagyon hosszú ideig tartó háborúra.
A hosszan tartó háború pedig mindig kétesélyes, gerillaharcosok ellen nincs az a modern haderő, ami hatékony lehet akár hosszú távon is.
Ez mindig a kicsiknek kedvez, és demoralizáló hatást mindig a nagyoknál okoz, ott lesz nagyobb kár, hiszen ők eleve más földön harcolnak, ahonnan egyre csak jönnek haza a koporsók.
Ahogy jönnek a koporsók, úgy gyűlnek az emberek is az elnöki palota előtt, és ott követelik a háború azonnali beszüntetését.
Ezért Putyinnak egy esélye van csak, a villámháború.
Ha nem sikerül nagyon gyorsan pontot tennie az ügy végére, akkor a közvélemény nagy része is ellene fog fordulni, és a gerillaharcok is fogják majd zülleszteni a most még oly erős harci morált.

Nem beszélve még arról, ahogy az a posztban is említve van, az elhúzódó háború iszonyatos pénzekkel jár, amit lehet Kína meghitelez majd az oroszoknak, de Putyinnak se az a cél lebeg most szerintem a legjobban a szeme előtt, hogy minél jobban eladósítsa az országot a jövőre nézve.
Tehát villámháború, vagy ha tovább is szeretné folytatni, akkor azon már az elnöki széke a tét, ezt neki is látnia kell.

bordon 2022.02.25. 13:49:34

@CSOKKI MÁLNA:
klasszikus orosznyaló whataboutism

gigabursch 2022.02.25. 13:59:02

@Cpt. Flint:
Igen.
Ez a fő probléma!
Ahol az elefántok b@sznak, fűnek se jó lenni.

gigabursch 2022.02.25. 14:00:36

@BOAR:
Várj rám kicsi nyilas, várj...

BOAR 2022.02.25. 14:06:22

@gigabursch: Addig jó neked kertitörpém amíg csak várlak és nem kereslek meg.
Az a szerencséd, hogy nem érsz annyit.

kewcheg 2022.02.25. 14:15:57

@BOAR: én ezt úgy módositanám: nem minden népnek való a demokrácia.Sajna nekünk se.....:(
Ezért is van nálunk akkora Amerika- meg nyugatellenesség.Ezt jól érzi Orbán, teljesen jol kezeli.Amikor pár hete azon röhögcsélt, hogy a magyarok milyen élelmesen oldották meg a kijárási korlátozást a "kutyasétáltatás" ürügyén.És ez tetszett neki!!!! Ezen nevetett, hogy milyen élelmes a magyar.Egy alapvetően sunyi, antiszociális " dörzsölt" megoldást pozitivumként említett.Akkor miért nem legalizálják az "okosba" megoldást az élet minden területén? Meg lennének oldva a bírók, vámosok, orvosok fizetési gondjai...Na de visszatérve: nálunk se sokan fognának fegyvert a haza védelmében, ebben igazad van... Nem érzik magukénak, csak azt a párszáz négyzetméter telket, rajta a házzal....Nálunk még gyorsabban haladna az orosz hadsereg, mindenki elszaladna, anyját, lányát is lehagyná a futásban...érdekes elképzelni ebben a helyzetben hogyan viselkednének a sokak által lenézett buta jenkik, a rengeteg fegyverrel....valoszinűleg jobban a magukénak éreznék a kétszázotven éves hazájukat, na ott bajban lenne egy megszállo orosz had..
Egyébként amit irtam, nem az oroszok mellett írtam, bár tény hogy Putyin népszerű, szeretik.Kiváncsi lennék átlag oroszok, pravoszlav papok véleményére is Egyoldalú a tájékoztatás.

BOAR 2022.02.25. 14:24:56

@kewcheg: A kutyasétáltatás nem csak nálunk volt kibúvó, a törvénytisztelő angolok is felszerelkeztek kutyákkal.
Nem tudom, Putyin mennyire népszerű. Akik beszopják a propagandát, azok szemében biztos. Igen erős az agymosás, történelemhamisítás az oroszoknál, sztálint éltetik, a gulagos sztorikat elhallgatják. Kihalt az a nemzedék akivel megjáratták a poklot, az ifjúságnak meg a gazdasági problémákra jelszavakat adnak válaszul.
Elég sokan tüntetnek putyin ellen annak ellenére, hogy köztudottan nem bánnak kesztyűs kézzel a másként gondolkozókkal.
Pedig putyint csak a sajátjai válthatják le, ha külföld beavatkozik, abból világháború lesz...ez mondjuk így sincs kizárva...

BOAR 2022.02.25. 14:26:32

@kewcheg: "Ezért is van nálunk akkora Amerika- meg nyugatellenesség.Ezt jól érzi Orbán, teljesen jol kezeli"
Ezt orbán nem kezeli hanem gerjeszti. Valójában sokkal kevésbé nyugatellenes az átlag magyar mint azt a csúti szeretné, ezért lázít folyamatosan.

Lacisir 2022.02.25. 14:30:23

Ellenzem, nagyon ellenzem ezt a háborút (is). Nem látom pontosan mi az oroszok célja, mikor és mivel fejezik be ezt a háborút. Van azonban két gondolatom is: Ukrajna 40 millió lakosából talán 20 millió lehet "színukrán". Az ország másik fele orosz, román, lengyel, magyar stb. Olyan nemzetiségnek nevezett tömeg, akitől ez az ukrán vezetés minden nemzetiségi, kulturális, politikai jogot elvett. A másik ok lehet: az USA alkotmányában(?) rögzített, hogy az USA nem tűrheti el, hogy vele ellenséges szomszédja létezzen. Nem lehet-e az, hogy az oroszok célja hasonló, hogy nem bírja már, hogy a NATO és az USA teljesen bekerítse? Kicsit olyan ez már, hogy egy viszonylag kis országot (140 millió) tart szörnyű ellenségnek a modern nyugati világ. Ez kell a fegyveriparnak.

konrada 2022.02.25. 14:39:28

@kewcheg: Ja qrva magyarok! Nem tetszik nekik a demokratikus kijárási tilalom arról, hogy tök egyedül egy kihalt utcára sem mehetnek ki!

dare 2022.02.25. 14:40:02

Na jönnek a csecsenek is, Putyin vérebei, tényleg pontot akarnak tenni minél hamarabb ennek az egész sztorinak a végére
Az a videó nagyon erős, amikor a harckocsi áthajt egy civil kocsin.
Szándékosan irányt váltott csak azért, hogy át tudjon menni rajta.
Szerencsére a sofőr megúszta, de ebből a videóból is jól látszik, hogy mi zajlik most ott pontosan, a megfélemlítés, hogy ennek minél gyorsabban vége legyen, és adják fel a harcot.
Most pedig az erősítés a csecsenekkel, amolyan nyomaték orosz részről.
Brutális lesz ami most vár az ukránokra, én szorítok nekik hogy kibírják, de ez most tényleg brutális lesz rájuk nézve.
És ezt az egészet semmi nem indokolja az orosz részről, megértem az álláspontjukat, de ezt akkor sem indokolja semmi.
Semmi!!!

BOAR 2022.02.25. 14:44:02

@konrada: Felfogtad a lényeget...
A gazdád azon humorizál, hogy az általa hozott szabályokat hogy hágták át...
Aztán sokadjára is megszegi az általuk hozott törvényeket(is).

dare 2022.02.25. 14:50:10

@Lacisir: Igen, ez a Nyugat sara is, nincs az, hogy csak az egyik, vagy csak a másik a hibás.
Mind a ketten hibásak, aminek most az ukránok isszák meg a levét.
Egy újabb diplomáciai barvúr.
Nem egyenlő mértékben hibásak, mert van aki így látja, van aki úgy, mindenki a maga nézőpontjából fogalmazza meg az igazát.
Teljesen mindegy ki a hibás, a háború akkor sem megoldás, mert azon nem csak nyerni, hanem nagyot bukni is lehet.
Meglátjuk ez esetben mit okoz.

konrada 2022.02.25. 14:51:02

@BOAR: Figyusz! Úgy nézem, neked van gazdád, mert neked van bajod azzal, ha a gazda által írt szabályt kijátszanak.
...én meg úgy vagyok vele, értelmetlen szabályt csak akkor tartunk be, ha nem lehet alóla kibújni.

...s tudom, ez neked fáj, mert te megszoktad, hogy a parancs az parancs.;))

Benkő István 2022.02.25. 15:15:28

Érdekes, hogy egyesek elvárják a NATO és EU szövetségeseinkkel való teljes egyetértést, de arról említést sem tesznek, hogy ezek korábban semmit sem tettek az Ukrajnában lakó magyar kisebbség jogai védelmének támogatása érdekében. Ők semmiben nem támogattak minket, de nekünk kötelességünk mindenben támogatni őket?

BOAR 2022.02.25. 15:41:43

@Benkő István: Mióta feladata akár a NATO-nak, akár az EU-nak, hogy egy NEM TAGORSZÁG nemzetiségi tyúkpereibe beleszóljanak?
Románia tagország oszt mégse nagyon ütik a fejüket a székelyek miatt, de még sorolhatnám akár a katalánokat etc.
Aki viszont sokat ártott a kárpátaljai magyaroknak az viktor viktorovics orbanescu, a folyamatos ruszki seggnyalással, a vétókkal.
Persze erre lehet hörögni, hogy ki kezdte de ez egyrészt tyúk meg a tojás kérdéskör másrészt azt nem veszitek észre, hogy orbánnak annál jobb, minél szarabb a magyarok helyzete odaát. Neki ők egy fillérekért megvehető szavazóbázist jelentenek csupán, hasonlóan az erdélyi magyarsághoz.

BOAR 2022.02.25. 15:45:37

@konrada: Összekeversz valakivel nyuszifül, rossz infót kaptál a pártközpontból...
Temérdek "értelmetlen" szabályt hozott a gazdid, aztán ő sem tartja be és bizonyos esetben röhög rajta, hogy az "élelmes" magyarok kijátsszák, máskor meg kőkeményen és eltúlozva számonkéri.
Ennyit a jogbiztonságról...
Azt ugyanis egyik törvénykönyv sem tartalmazza, hogy melyik az "értelmetlen" szabály, a józan ész meg nem jogi fogalom(ráadásul orbanisztánban hivatalból üldözendő).

kewcheg 2022.02.25. 15:46:15

@BOAR: saját tapasztalat: az általam ismert 70pluszos korosztály utálja a volt Szovjetuniót, de Putyinhoz valahogy máshogy viszonyultak, valami imponál nekik ebben a figurában.Amerikárol szinte semmit nem tudnak, utálják.
/ fidesz szavazók 99 %- ban/
Ezen sokat gondolkodtam, valoszinűleg tudat alatt megrettenti és elszalasxtott lehetőségeik miatt sajnos ezt kell mondjam irigységgel tölti el őket az a hatalmas lehetőségcunami amit a nyugati és főleg az amerikai ember az utóbbi 60-70 évben kapott.
"Hogy egy ember csak úgy, a saját erejéből, egy jó diplomával a semmiből ötvenéves korára $tizmilliomos lett? Vagy :" ismertük a családját, nem volt okos ember, de volt két nagy lapát keze, odaát meggazdagodott."
Meg mi az, hogy mindenkinél fegyver van? Lövöldözesek vannak.Sok a drog.Csak a pénz számit....hasonló lózungok.
A gyerekeim korosztályánál / 14-18/ már ezek semmit se szamitanak. Csüngenek a nyugati lehetőségeken.Amikor a lanyom látta New Yorkot, egyből megbabonázta, azt mondta barmikor visszamenne sok időre is.Nekik mar ez a szovjet/ orosz imádat nem lesz eladható...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.02.25. 15:53:25

@bordon:

"eleve olyan feltételeket támasztott, amik elfogadhatatlanok mindenkinek, akinek nem ment el az esze."

Hm. A semlegességről már tárgyalna a humorista.

"Ukrajnát is mikor támadta meg az orosz birodalom? Amikor a NATO kijelentette, hogy semmi esély arra, hogy Ukrajna NATO-tag legyen. Tehát aki nem NATO tag, azt lenyomják a ruszkik.
"

Tévedsz, az USA azt jelentette ki, hogy bármely országnak joga van felvételét kérni a NATO-ba. Az, hogy állításuk szerint jelenleg nem aktuális Ukrajna tagsága nem jelenti azt, hogy 10 év múlva sem lesz az.

BOAR 2022.02.25. 15:59:32

@kewcheg: Sok igazság van benne. De ez a két korosztály a két véglet. Köztük vagyunk mi. Ötven fölött az ember már nem váltana ha nem muszáj de ezért nem amerikát hibáztatjuk. Éltünk a szocializmusban, tudjuk, milyen az amikor az osztályod előtt megszégyenítenek a disszidens rokonaid miatt, amikor egy elejtett megjegyzésért berendelik a szüleidet az iskolába, a továbbtanulással zsarolnak ha nem lépsz be a kisz-be stb.. Orosz katonával szerencsére csak hadgyakorlaton találkoztam, még sajnáltam is őket. De az én korosztályomból annak, akinek van egy csöpp esze, a háta közepére sem hiányoznak ezek a félázsiai bálványimádó barmok.
Csak sajnos sokan vannak akiknek nem jutott észből...oszt sült oldalas helyett jelszavakat esznek...
Nézd meg ezeket az "úgy kellett" huszárokat. Emberek ezek egyáltalán? Szerintem nem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.02.25. 16:00:43

@BOAR:

"Aki viszont sokat ártott a kárpátaljai magyaroknak az viktor viktorovics orbanescu, a folyamatos ruszki seggnyalással, a vétókkal. Persze erre lehet hörögni, hogy ki kezdte"

Ne kell erről hörögni, egészen világos, hogy az ukrán vezetés kezdte. Csak azt nem vették figyelembe, hogy amit a gyenge Magyarország ottani kisebbségével megtehetnek, azt az orosz kisebbséggel már nem tehetik meg.

OK, értem persze, hogy Putyin céljai között valahol hátul van a kelet-ukrajnai orosz kisebbség megvédése, de az is benne van. Ahogy az is igaz, hogy hiába lett volna Ukrajna engedékenyebb a magyar kisebbséggel, attól még ugyanitt tartanának most.

Abban igazad van, hogy a magyar kisebbség rossz helyzete politikailag használ Orbánnak, csak abban tévedsz, hogy ezt Orbán idézte elő. Ezt a "szívességet" - már amennyiben annak tekinthető kb. 190 ezer magyar elnyomása - Ukrajna tette meg Orbánnak.

Halibuli 2022.02.25. 16:01:55

Az oroszok Kijeven keresztül mennek Sopronba.
Putyin Moszkvában megkérte Orbit, nyissa fel Záhonynál a sorompót, mert nem akarnak megállni.
Moszkvát csak az atombomba állíthatja meg.
Nostradamusnak megint bejött.

BOAR 2022.02.25. 16:09:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Putyint az oroszországi oroszok sem érdeklik, nemhogy az ukrajnaiak. Ebben egyeznek orbánnal, azt sem érdekli a magyar nép csak a haszon amit húzhat belőlük. Ha valakinek ez gazdaságilag nem lett volna világos, a járványkezelés, rekord halálozás kapcsán annak is ki kellett, hogy derüljön. A többiek meg kérődzenek nyugodtan a jászol előtt.
A tyúk vagy tojás problémán még mindig nem kívánok vitatkozni, többek közt azért sem, mert nincs előttem pontról pontra a történet a szovjetúnió széthullásától kezdve. Akkoriban a vadászat és a pina érdekelt, a világpolitika nem volt elöl a fontossági sorrendben.

BOAR 2022.02.25. 16:50:38

@AlexAston: Aha...
Ennek valószínűleg az az oka, hogy gecibuta vagy...
Keress rá a guglival a "fakenews" kifejezésre. Ha az megvan, akkor az "orosz álhírgyár" is jöhet.
Addig meg vegyél egy százas csomag papírzsepit, hogy letörölhesd a könnyeidet miközben sajnálod putyint...

bordon 2022.02.25. 17:01:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 10 év múlva Putyin se lesz már aktuális valószínűleg egy elfekvőben fog tengődni olyan öregen. Azt hiszi, hogy jól megállíthatja a történelmet? Ez amolyan marxista gondolkodás, megcsinálja Ukrajnának a jövőjét, akkor is, ha azok nem akarják.

Amúgy nem a NATO tagság terve volt az oka annak, hogy az ukránokat lerohanták. Ez csak ürügy, hisz a NATO már jó régen ott van Oroszország szomszédjában, de mindig csak a ruszkik sértik meg NATO tagországok légterét, nem fordítva. Baltikum, Lemgyelország, Románia, Törökország. Senki nem baszogatja Oroszországot közülük. Az oroszok viszont folyton sértik a légterüket, felségvizeiket. A törökökkel is Szíriában van versengés, nem pedig Európában, nem a NATO tagság miatt, hanem mert síita-alawita-szunnita vonalon mást támogatnak. Ukrajna ma is Európa éléskamrája. A jövőben még fontosabb lesz a szerepe. Inkább az európai uniós integráció fájt volna az orosz gazdaságnak. Ha Ukrajna beágyazódik az EU piacába, akkor rengeteg orosz cégnek jelentett volna behozhatatlan hátrányt. Ugyanazt termelik és olcsóbban, mint a ruszkik.

Ráadásul Ukrajna lakossága is hatalmas, a közel-keleti migrikkel ellentétben interálható az ukrán lakosság mondjuk a lengyel-cseh-német gazdaságba. Ukrajna hatalmas lehetőség előtt állt. Putyinnak kell a volt szovjet térség éléskamrája, megengedhetetlen, hogy ne az orosz gazdaság fölözze le a hasznot az EU-val való kereskedelemből.

mtg 2022.02.25. 18:44:49

Nem tudom, hogy valaki írta-e már, de senkinek nincs deja vu érzése? Dnyeper menti köztársaság létrehozása, Luhanszk, Donyeck megszállása, Szíriai és Líbiai katonai segítség, Kazahsztán rendfenntartás, Fehéroroszországban orosz egységek maradnak, majd Ukrajna megtámadása? (És ezek csak a legnagyobb falatok!) 1933-ban valami hasonló kezdődött el.....

kewcheg 2022.02.25. 20:33:07

@BOAR: Oroszország 1917- ig kulturnemzet volt.Ami azt kovetően jött, az a száz év, az nem kellett volna.Szomoruan kell megállapitani, hogy a cári rendszerrel - még ugy is, hogy elképesztő társadalmi igazságtalanság volt- messze többre jutottak volna.A cárnak még a börtönében, a száműzetésében is volt emberség.
Lenin, Sztálin börtönországa megmutatta a sátán igazi, leplezetlen pofázmányát.
Ha '44- ben a szövetségesek tudtak volna mi zajlik a Szu.bugyraiban, nem sztálinnal fogtak volna össze, hanem Hitlerrel az előző ellenében.A világ azt megelőzően még nem látott olyat, hogy milliók reggel, ebéd nélkül, zsákba öltözve irtják a tajgát, amig éhen nem halnak.Vagy hogy nincs papir a lágerben, ezért deszkára irnak, nincs tányér, ezért a zupát a tenyeredbe öntik, miközben röhögnek.Joggal mondta Reagan, hogy a Szovjetunio a "gonosz birodalma."
És mindez a nagy semmiért.Szinte semmit nem adott a nagy Szu.a rab népeinek, legfeljebb annyit, hogy a nagy szegénységben megtanult egyutt élni a kalmük, orosz, lett, ukrán, stb....
Putyinnal is az a baj, hogy nem tud bocsanatot kérni, nem tudja elengedni lenint, sztálint.Ezeket a lidérceket el kellene engedni, el kellene felejteni, aztan visszamenni az időben a kulturnemzethez.Mert egyébként az orosz nép egy nagyon szeretetreméltó nagy nemzet, siman lehetne EU- ban is a helyük....

Sir Gombóc 2022.02.25. 21:30:38

@kewcheg: a szövetségesek nem. 1944-ben, hanem korábban álltak össze a Szovjetunióval. Biztos lehetsz benne, hogy volt fogalmuk arról, mi zajlik az országban, (pl. ott volt Trockij meggyilkolása 1940-ben) de Hitlert és nácikat nagyobb. fenyegetésnek értékelték.

Sir Gombóc 2022.02.25. 21:33:44

Pumped Gabó üzent Putyinnak, úgyhogy mindenki nyugodjon le a 'csába..

kewcheg 2022.02.25. 22:29:45

@Sir Gombóc: nem hinném...Moszkvát, Leningrádot láthatták az amerikai,brit ügynökök, de kétlem hogy Norilszkba, Kolimába eljutott-e bármilyen külföldi.Meg ugye onnan se jutott ki senki.Az ammo-t az északi kikötőkbe szállító US hajók hajósai se érintkezhettek senkivel..
Meg simán hazudtak.Katynt is elhazudták.

ez a nevem senki 2022.02.25. 22:36:43

@Sir Gombóc: az semmi
alföldi roberta már tökös férfiakról álmodozik
össze kéne már hozni a márki zajjal

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.02.26. 09:29:09

@bordon:

Bizonyára az is szerepet játszik, amit te írsz, bár Oroszországban is vannak hatalmas termékeny területek, nem nagyon szorulnak Ukrajnára. Ráadásul Oroszország is igen jelentős gabonaexportőr, tavaly több mint 40 millió tonna búzát exportált, míg Ukrajna 17 milliót. Ráadásul Ukrajna a saját polgárai elől exportálja a gabonát:

"Ukrajna túlzásba vitte a kenyérgabona exportját és oda jutott, hogy már nincs miből kenyeret sütni, írja a Kárpáthír. "

www.agroinform.hu/gazdasag/ukran-gabonaexport-kenyer-pekaru-liszt-53607-001

Ami a nemzetbiztonságot illeti, azért az ukrán határ kicsit hosszabb, mint a balti államokkal közös határ, nem?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.02.26. 09:37:55

@bordon:

Jobban belegondolva szerintem tévedsz. Putyin is tudja, hogy egy dolog megszállni egy akkora országot, mint Ukrajna, és egészen más dolog megtartani. Az előbbi viszonylag könnyen megoldható egy majdnem milliós hadsereggel, az utóbbi lehetetlen.

Putyin annektálja a keleti "köztársaságokat", esetleg hozzá a földközi-tengeri partokat, és gondoskodik arról, hogy Ukrajna soha ne legyen NATO-tag. Ennél többet reálisan nem akarhat.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.26. 11:17:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nyilván nem szállja meg Egész Ukrajnát. Leválasztja a keleti oroszok lakta területeke, a maradék területen pedig egy Ororszországhoz lojális ukrán kormány alakul majd.

BOAR 2022.02.26. 14:44:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az oroszoknál is ellátási nehézséget okozott a túlzott gabonaexport.
És az oroszok a nyugati vetőmag, nyugati technológia nélkül a töredékét tudják csak megtermelni a mostani mennyiségnek. Ezek a hibridek már nem arról szólnak, hogy visszatartok egy kicsit a tavalyiból, esetleg lecsávázom aztán elvetem. Az oroszok most kóstoltak bele az intenzív mezőgazdaságba, nincs meg a háttériparuk.
Az idén aratandó gabona zömét már ősszel elvetették, de mi lesz jövőre?

BOAR 2022.02.26. 14:46:50

@kewcheg: Kultúrnemzet?
Volt egy Európában többé-kevésbé szalonképes arisztokráciája, a többiekről meg nem tudott a világ semmit.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.02.26. 15:25:24

@BOAR:

Ami nagyjából Magyarországra is állt. Azzal a különbséggel, hogy rólunk többet tudott a világ.

BOAR 2022.02.26. 15:49:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez csak részben igaz. A "rólunk többet tudott a világ" az azért oda-vissza működött. Az írástudatlanság sem volt akkora mint oroszországban.

CSOKKI MÁLNA 2022.02.26. 20:04:10

@BOAR: Mese nincs, most már becsicskul a patás..

CSOKKI MÁLNA 2022.02.26. 20:05:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @BOAR: Nálunk volt egy kiegyezés, ami egy fél évszázados polgárosodást eredményezett a világháborúig.

apro_marosan_petergabor 2022.02.27. 10:23:50

Tisztázzunk valamit. Ukrajnának nem sok köze van a demokráciához. A hős "demokrata" Zselinszki, akit kb. úgy ültettek a hatalomba, mint Porosenkót - egy percig nem volt hajlandó visszaállítani a magyarok nyelvhasználati jogait. Buta és soviniszta döntés volt, mert így blokkoltuk NATO belépését (talán mégis jobb szemszögünkből, mert lehet, előbb kitört volna a háború...). Amellet U. az oligarchák földje.

Másrészt az USA proxy háborút vív, így, némi zsebpénzért az EU, meg mi szívunk.
Ügyesen kitallták. Egyszerre gyengülnek az oroszok meg a kereskedelmi vetélytárs EU.
Ha ez megvolt, jöhet Kína.
Na most itt tévedtek, mert P. lepacsizta a kínaiakkal, hogy befogja majd a szemét a Taiwan visszacsatolásánál, amihez szintén némi lövöldözés fog kapcsolódni...
Ha Putin két-három héten belül be tudja fejezni ezt a háborút és csinál egy semleges U.-át + 2 új orosz államot, megdicsőül, az USA szomorú lesz, s talán az EU dolgai is kisimulnak.
Ha nem, szívunk tovább az EU-val -az USA - UNCLE SAM -pedig hátradől székében...

apro_marosan_petergabor 2022.02.27. 14:45:09

"2022-02-27 14:31
Ritó Szabolcs
Tárgyalás indulhat el Oroszország és Ukrajna között
Ukrán delegáció indult Gomelbe Oroszország képviselőivel tárgyalni - közölte vasárnap a TASZSZ fehérorosz politikai forrásra hivatkozva - írta az MTI.
- Úgy értesültem, hogy Zelenszkij, ukrán elnök felhívta Lukasenka, fehérorosz elnököt, aki meggyőzte Zelenszkijt arról, hogy mentse meg Ukrajna állami szuverenitását. Ennek hatására az ukrán delegáció útnak indul Gomel felé - írta Voszkreszenkij a Belpresszcentr telegram-csatornáján."
Dezinformáció része, vagy valóság...?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.02.28. 11:18:11

@apro_marosan_petergabor:

"Ukrajnának nem sok köze van a demokráciához."

Fon der Lejen a minap mégis belengette Ukrajna EU-csatlakozását. Gondolom, nem lesznek problémái a jogállamisággal...

apro_marosan_petergabor 2022.03.01. 12:00:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jogállamiság, guminő.
Akkor kell alkalmazni, ha önállóan mernek gondolkodni, cselekedni egyes államok. Így lehet őket zsarolni, Soros szellemében. Ukrajna lés jogállamiság? Könnyebben megy át egy teve a tű fokán, mint Ukrajna a jogállamiság rostáján...
A nyelvtörvény csak egy "apróság". Az egész országot oligarchák uralják - de ez lényegtelen. A gond, hogy az EU nem látja, mekkora terhet vesz magára Ukrajnával.
Az amerikaiak pedig vigyorogva dőlnek hátra a karosszékükben...
(Remélem, az EU felvétel elmarad, bár mi is támogatjuk - én nem tenném)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.01. 15:45:49

@apro_marosan_petergabor:

Az EU-felvétel nagyon rizikós lenne. Igaz, hogy az EU-tagság nem jár NATO-tagsággal, de ha Ukrajna EU-taggá válik, úgy az EU keveredik háborúba Oroszországgal. Nem tudom, a Nyugat még meddig akarja feszíteni a húrt, amelyet Oroszország már amúgy is alaposan megfeszített - hogy aztán ne menjünk bele abba, hogy az a húr már az orosz támadás előtt is eléggé feszült.

Ukrajna csak egészen kicsit demokratikusabb Oroszországnál. Oligarchák, ahogy te is írod, korrupció, nacionalizmus, nemzeti kisebbségek elnyomása - na jó, ez utóbbi az EU-t korábban sem érdekelte soha. Ám el kell ismerni, Zelenszkij ügyesen kijátsszza a mártír-kártyát.

Az EU-országok eközben már katonákat is küldenek Ukrajnába - nemhivatalosan ugyan és nem reguláris csapatokat, ám saját állampolgárokat. A harci repülégépek küldése meg különösen durva dolog. Mindez már bőven kimeríti a háborúba való beavatkozás kritériumait.
süti beállítások módosítása